agenda links gastenboek facebook
youtube contact/email

Voor het archief!

Bekijk de video en lees het verslag van Alex Miedema over The Truckrace Battle 2013.
Verslag van The Truckrace Battle door Alex Miedema

Prijs!

We hebben de 2e prijs voor Special paint gewonnen op het Truckeindejaars Festijn 2013! Leuke afsluiting van een geslaagd weekend.
Tweede prijs voor Special paint - Truckeindejaarsfestijn 2013

Truck eindejaarsshow 2013

De racetrucks van dichtbij bekijken! Om samen het truckracen in Nederland te promoten was Team Twente op 26, 27 & 28 december tijdens het Truckeindejaars Festijn in de Brabanthallen(Den Bosch) op de stand van The Truckrace Battle. Wim Groteboer, Marco Nijkamp en Herbert Wittenberg waren aanwezig om alle vragen over truckracen, de racetruck en het team te beantwoorden. Onder de motorkap kijken of in de racetruck zitten en dan op de foto was voor veel mensen een leuke ervaring.

Team Twente zag en sprak vele oude bekenden en ook collega truckracers, zoals Werner Lenz, Jan van Holland en Marco Donk, die kwamen kijken bij de stand van The Truckrace Battle.

Het was een goed weekend. Op een mooi truckrace jaar 2014!
Truckracing stand in de Brabanthallen

Stukje meerijden?

Even meerijden via dit filmpje in de racetruck op Zolder. Wat een mooi weekend was dat!

Zolder 2013

Het verslag van Desiree

Afgelopen winter (2012) is de auto helemaal gestript. De carrosserie is helemaal met plaatwerk gerenoveerd door Wim Groteboer en Wifocarr. Daarna is er veel plamuur werk gedaan. Het spuitwerk is door Kamphuis Nijverdal gedaan. Daarna is Eilders Reclame 2 dagen bezig geweest met het bestickeren van de truck. Het was veel werk om dit binnen 3 maanden voor elkaar te krijgen. Zandvoort moesten we halen!
We hebben zo goed als nieuwe sideskirts gekregen van E.K racingteam: Jongens bedankt! En vooral de bumpers, die pasten precies bij de truck. Dankzij Björn is alle bedrading nieuw aangelegd en alles met ledverlichting!

HET RESULTAAT MAG ER ZIJN.
EK Truckrace website
Bedankt team EK trucke!

Fotoshoot voor PTH

Voor Promotion Truckracing Holland werd er een fotoshoot gehouden. Fotograaf Alex Miedema was bereid om een paar mooie foto’s te schieten van familie Groteboer en Team Twente.
Voor Team Twente een mooie gelegenheid om de truck weer even uit de werkplaats te halen!
Fotoshoot met voor de PTH met de racetruck

Het was fantastisch op Circuit Zolder

Met heerlijke temperaturen hebben we een geweldig truckracing weekend gehad. Gemiddeld rond de 18 graden en de sfeer was mede daardoor nog beter, dan op Zandvoort.

Na Assen was de brandstofpomp kaduk. Ook is er een nieuwe achteras gemonteerd, een nieuwe uitlaat en een nieuwe turbo. Plus nog de nodige aanpassingen aan de electra, schokveren en ophanging. Het team heeft en hele zaterdag en nacht hard doorgewerkt om de truck weer raceklaar te maken, en met succes.

Tijdens de kwalificatie bleek dat de turbo niet aan de volwachtingen voldeed en na een rondvraag op de paddock, kon het Team van Koeveringen helpen met een reserve turbo. Geweldig! Die turbo floot over het circuit.

Wim heeft het hele weekend met alle kwalificaties en races meegedaan, tot groot genoegen van het aanwezige publiek. Bij elke ronde werd er even gegroet naar de fans!

En het Team? Die kregen de grijns niet van hun gezicht! Het was daar fantastisch!!!

Te vroeg op het gas

Racetruck van Team Twente op Circuit Zolder

Truckrace op Zandvoort

Tijdens de paasraces van 2013 op Zandvoort was er na jaren eindelijk weer plek voor truckracing! Races met 160km per uur en gemiddeld 1000 PK’s per racetruck is elke keer een indrukwekkend spektakel. Herriette heeft zoveel foto’s verzameld en die zijn weer in een leuk filmpje gestopt!

Zandvoort Paasraces 2013

Impressie Truck race Assen 2013

Desiree heeft een leuk filmpje in elkaar gedraaid van foto’s van het Truckstar festival op Assen. Nu is Truckracing Team Twente druk bezig met een nieuwe brandstofpomp en een cardan. Want de volgende Truckrace Battle komt eraan. We gaan naar Zolder! Op 21 & 22 september wordt er weer geracet....

Truckrace Assen 2013

Truckstar Festival 2013 foto’s

Het was weer fantastisch! We hebben wat foto’s snel in een album gezet. Met dank aan Alex Miedema en René Henkes.
Foto’s van het Truckstar Festival 2013
Truckstar Festival 2013 - Truck racing team Twente