agenda links gastenboek facebook
youtube contact/email

Winteronderhoud 2014/2015

Team Twente wenst iedereen een gelukkig en voorspoedig 2015!

Deze wintermaanden zijn we druk bezig met nieuwe brandstoftanks, stabilisatorstang, en nieuwe accu’s. Alles met als doel om komend race seizoen er weer een paar seconden extra snelheid eruit te persen.
Winterstop - onderhoud racetruck

Sponsor! Wordt lid van de club van 65!

Ben je nog geen 65?
Wordt dan lid van de club van 65!
Sponsor Truckracing Team Twente met 65 euro per jaar.
Dan komt je naam op de website en de poster. Voor een hoger bedrag kan ook de naam van je bedrijf of reclame op de racetruck of oplegger.
Meld je aan, neem contact op of kom kijken bij onze werkplaats,

Groeten Wim Groteboer
Kom eens kijken in de werkplaats

Transportradio onderweg familiedag

Transportradio onderweg familiedag wil voor iedereen een onvergetelijke dag bezorgen. Iedereen die zin heeft in een leuke middag.... Jong en oud.... kom zaterdag 15 november naar Uitgaanscentrum Dieko in Markelo. Het is van 12:00 tot 18:00 en de entree is gratis!
15 november - Transportradio Onderweg familiedag

Gespot in de paddock

Er was volop belangstelling in de paddock van de racetrucks op Zandvoort. Professionele fotografen en verwoedde truckspotters konden hun hart ophalen om mooie plaatjes te schieten van alles wat er gebeurde. En Wim werd ook gespot! Op weg naar de drivers-briefing vlak voor een race. De concentratie straalt er van af...
Wim Groteboer in de paddock op circuit Zandvoort

Sleutelen tot diep in de nacht

Over een goede sfeer gesproken... toen Cees Zandbergen zijn Rainbow Warrior kapot was gegaan op zaterdag, ontstond het idee om met de oude truck van Erwin te gaan racen. Maar die truck was niet geprepareerd. Alle truckrace teams hebben zaterdag op zondag tot halverwege de nacht met elkaar de truck klaar gemaakt, zodat ook Cees zondag aan de start kon verschijnen.
Meer hierover in de blog van Alex
Gezamenlijk sleutelen met alle teams voor Cees Zandbergen

De laatste Truckrace Battle van 2014

De zaterdag op circuit Zandvoort was nog een prachtige nazomerse dag. Wim heeft alle races uitgereden en kan terugkijken op geslaagde finaleraces.
Aldus monteur Marco:
Na de kwalificatie en een beetje ontevredenheid de auto aangepast en in het weekend al zo’n 5 seconden gevonden. De laatste race op zondag een andere afstelling geprobeerd i.v.m regen welke niet doorzette en verkeerd uitpakte, maar ja wie niet probeert... Het was verder een leerzaam super gaaf en top weekend. Nu lekker onderweg en alvast bezig met de planning voor de winterstop en de nodige seconden.
Lees meer over de finale races in het verslag van Alex Miedema
Wim op het circuit tijdens de finale Truckrace Battle  Zandvoort 2014

We gaan weer racen!

18 & 19 oktober wordt tijdens de Formido finale races ook de finale race van The Truckrace Battle gehouden op circuitpark Zandvoort.

Team Twente heeft hard gewerkt de afgelopen periode om alles klaar te hebben voor deze races. Wil je ons dit jaar nog in aktie zien? Kom dan ook naar Zandvoort!
Tickets online bij Circuit Zandvoort bestellen
Formido races flyer circuit Zandvoort

Groot Feest

Niet alleen bestaat Truck racing team Twente dit jaar maar liefst 15 jaar, ook zoon Jurgen heeft tegen alle uitspraken in de prachtige leeftijd van 10 jaar te vieren.

Op 30 augustus was het dus groot feest. Ondanks de vele buien was er een gezellige sfeer, met live muziek van onder ander Johnny Bolk.

Video reportage van het Truckstar Festival 2014

En de truckracers waren er bij. Erwin Kleinnagelvoort, Marco Donk, Edwin van den Berg, Jos Scholten, Frans Smit, Rody Smit, Jan van Holland, Cees Zandbergen en Wim met zijn Truckracing Team Twente.
Truckerstop 12 video reportage bekijken
Truckers Top 12

Gespot op weg naar Nürburgring

Deze foto werd ons nog toegestuurd. Op weg naar de Nürburgring. Met dank aan al onze sponsoren!

Truckers Top 12 video reportage

Aldus Truckers Top 12:
Ook wij waren op de Nürburgring bij de jaarlijkse ADAC Grand Prix. Ruim 170.000 toeschouwers zagen spannende races en de TruckersTop12 heeft speciale belangstelling voor de wedstrijden die meetellen voor het The Truckrace Battle kampioenschap.

Erwin Kleinnagelvoort, Henry Tijhuis, Benny Tijhuis en Wim Groteboer komen ook nog in beeld
Reportage bekijken
www.truckerstop12.com

Truckstar Festival 2014

Op naar een van de leukste weekenden in Nederland: het Truckstar Festival! Op zaterdag 26 juli en zondag 27 juli is er een spectaculair programma te zien op het rechte stuk voor de hoofdtribine van het TT Circuit.

Ook racetrucks zullen meedoen en Team Twente is er ook weer bij!
Het programma van 2014
Truckstar estival 2014

Nürburgring 2014: Transponder, brandstofpomp en turbo.

Transponder, brandstofpomp en turbo. Deze 3 waren de boosdoeners van de weinige race actie die we hebben kunnen doen. De transponder werd te laat afgegeven en toen kon Wim niet meer de baan op.... Das war sauer...

De afstelling van de brandstofpomp gaf problemen tijdens het racen. Te weinig snelheid en dus de pits in.

Go & stop was weer een mooi spektakel. Wim kon toen gelukkig ook meedoen.
De laatste race op zondag eindigde helaas ook voortijdig. Reden: een opgeblazen turbo.

Neemt niet weg dat het een mooi weekend was met veel te zien, zo vond ook de SWR televisie.
SWR Fernsehen
Go en stop dit weekend voor Wim

Nürburgring - Mittelrhein cup / Truckrace Battle

Op 17, 18 & 19 Juli gaan we weer truckracen, dit keer op de Nürburgring in Duitsland. Een zeer uitdagend circuit met hoogte verschillen. Voor dit Duitse circuit gelden eigen veiligheids- en technische eisen en Marco en Wim hebben met hulp had gewerkt om de racetruck technisch in orde te maken. Ook is er met de magische hulp van Marco maar liefst een giga set voorbumpers geregeld. Hopelijk hebben we die niet op de ring nodig! Doel is om heel over de streep te komen en om de gemiddelde snelheid weer een paar streepjes hoger te krijgen. Desiree heeft alvast een leuke duo-selfie gemaakt! Op naar de Nurburgring!
Dochter Desiree met Wim Groteboer in de racetruck

Close-up

De truckracers in actie! Dit is een frame van het filmpje welke gefilmd is vanaf de truck van The Dutch Donkey. Net voordat het mis ging in de Tarzanbocht.

Het is imposant om die trucks zo dichtbij naast elkaar te zien gaan!
Close-up van truckracing tijdens de race op Zandvoort

In het Noord-Hollands Dagblad

Een erg leuk artikel is er verschenen in het Noord-Hollands Dagblad, waarvoor Wim is geïntervieuwd. Truckracing staat weer op de kaart in Nederland!
Artikel Noord-Hollands dagblad (pdf)
Truckracing artikel in het Noord-Hollands Dagblad (2014)

Fotoalbum Pinksterraces 2014 nu online

De Pinksterraces zijn voorbij. Er zijn werkelijk duizenden foto’s geschoten door Alex Miedema, Dethleff Krentschman en Martine de Jong. De foto’s geven een mooi beeld van de races en de sfeer in de paddock. Een selectie van de foto’s van truck racing team Twente is nu te bekijken.
Fotoalbum Pinksterraces 2014
Pinksterraces Zandvoort 2014

Een ronde truckracing

De video is een klein stukje film van ronde 2 of 3 van de race.

Race 3 - Gedonder in de Tarzanbocht

De eerste ronde in race 3 verliep niet zonder incidenten. We kunnen wel zeggen dat het een hoop gedonder in de Tarzanbocht was. Wim werd gedwongen door over het gras van de binnenbocht te gaan. Marco Donk in de rondte. Dan de race vervolgen en die is uitgereden. Alleen door een kapotte brandstofleiding zijn we met hulp terug gebracht naar de paddock. Waar we met een noodreparatie de truck weer rijdend kregen. Dan is het tijd om alles in te pakken en naar huis te gaan... Bekijk de reportage van de Truckerstop 12 over de Truckrace Battle op Zandvoort
Race 3 - Tarzanbocht in de eerste ronde

Op tijd alles klaar voor race 3

Alles gechecked en waar nodig gerepareerd. Ondanks de warmte en flink buffelen met de hulp van Hans Mollenhof en de jongens van Blackjack truckracing zijn we klaar voor race 3. Helemaal top jongens, bedankt!
We zijn klaar voor truckrace 3 op de  Pinksterraces

Race 2 op Zandvoort

Via de Hunzerug door Clubscorner. Een overzicht vanaf het duin. In race 2 voor Wim een lekke band door waarschijnlijk een stuk van de bumper, na contact met een andere racetruck. Maar ook dit is te maken voordat race 3 begint

Race 2 op Zandvoort

Maandag 9 juni - dag 2 op Zandvoort

Zonovergoten en zeer warm, een echte stranddag.... maar niet voor de truckracers op Zandvoort! Op naar de startopstelling van race 2 van The Truckrace Battle. Jessica rijdt een stukje mee naar de startopstelling. Desiree loopt mee naar de pitstraat en Jurgen gaat met Herriette de race vanaf het duin bekijken. Tijd voor actie!

Op naar de startopstelling - race 2

Race 1 op circuit Zandvoort

De mannen hebben goed werk geleverd in alle voorgaande weekenden en vrije uurtjes: de race is uitgereden en Wim heeft hier en daar op de baan zijn sporen achtergelaten. Helaas brak een deel van de voorbumper, maar dat kan weer gemaakt worden. Er heerst een goede sfeer en iedereen kijkt uit naar maandag.
Verslag van Alex Miedema
Truckrace op Zandvoort -2014

Technische keuring gehad, gewassen, klaar voor de 1ste race!

Na de kwalificaties ziet de racetruck door het stof er op wat grauw uit. Aldus de dames in het team; zo kan Wim de race niet in, tijd voor een wasbeurt! Jessica is er klaar voor...
Jessica Groteboer

Pinkster 2014 - racespektakel op Zandvoort

7 & 9 juni - dan komen we in actie!
Benieuwd of alle aanpassingen voor een grote sprong voorwaard zorgen? Kom dan ook kijken tijdens de Pinksterraces op Zandvoort. Een dag vol race acties voor alle racefans. De line-up voor de Pinksterraces:
- Formido Swift Cup
- Burando Production Open
- Pirelli Ferrari Challenge UK
- Pirelli Ferrari Classic Series UK
- Lotus Cup Europa
- Ribank Mazda MaX5 Cup
- ADPCR Porsche Cup
- The Truckrace Battle
- Porsche GT3 Cup Challenge Benelux

Pinksterraces op Zandvoort met Truck racen!!!

Truckrun 2014

De TruckRun is een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door de Truckrun Tukkertruckers & De Twentse Zorgcentra. Deze dag is voor mensen met een verstandelijke beperking, waarbij zij als bijrijder meerijden in een vrachtwagen door het mooie Twentse landschap. Het is een dag waar ze ontzettend naar uitkijken en enorm van genieten.

Op zaterdag 24 mei vertrokken er maar liefst 350 vrachtwagens vanaf de Grolsch Veste in Enschede. Wim Groteboer en zijn team waren ook present. Desiree, gekleed als clowntje, deelde nog even de flyers voor het Truckracen uit. En Jessica wilde toch ook even achter het stuur van de racetruck. Jurgen Groteboer heeft ook als bijrijder de route gereden en zo te zien heeft hij een leuke dag gehad!
Video reportage van de Truckerstop 12
Truckrun Tukkertruckers

April 2014

Hoe het gaat? Duim omhoog, aldus Wim. Er wordt veel werk verzet, maar ook gelachen en daarna is het tijd voor ontspanning! Trots op het team!
Prima werk - duim omhoog voor truck racingteam Twente

Meer laswerk...

22 maart 2014, nog meer laswerk gedaan! Binnenkort een nieuwe toerenteller en een verstevigde achterbumper. Ja, ja, de jongens van Team Twente zijn druk bezig!
Druk bezig met het laswerk aan de truck

Nieuwe sidebars

Weer een gezellige dag en een hoop werk klaar gekregen, aldus Marco Nijkamp. Samen met Pascal en Wim, slijpen, schuren en lassen. Met als resultaat, robuuste nieuwe sidebars op de racetruck. Tevreden mannen met weer een klus af!
Fotos uit de werkplaats
Tevreden mannen - klus geklaard!

Sleutelen 2014

Er wordt hard gewerkt aan alle modificaties voor de racetruck. De weekenden worden goed gebruikt om de racetruck en de scania voor de oplegger, helemaal in topvorm te krijgen.
Er wordt hard gewerkt aan alle modificaties voor de racetruck

Op de website van The Truckrace Battle

Ook wij zijn er weer bij: The Truckrace Battles !!! Er staan voor 2014 maar liefst 4 officiële races op de agenda. We gaan 2 keer naar Zandvoort, naar Zolder en de Nürburgring! Meer informatie kun je ook vinden op bij de vernieuwde website van:
The Truckrace Battle
Vernieuwde website van The Truckrace Battle

De truckrace agenda 2014!

The Truckrace Battle heeft 4 datums voor volgend jaar vastgelegd voor weer een letterlijk grandioze xxl-racing competitie. De datums:

- 7 & 9 juni : Zandvoort Pinksterraces
- 18 t/m 20 juli : Nürburgring (Duitsland)
- 20 & 21 september : Zolder (België)
- 18 & 19 oktober : Zandvoort

Het wordt weer een mooi jaar om de pk’s te laten brullen!!!
Meer informatie over The Truckrace Battle
Truckrace Battles 2014